Faculteitsraad Geesteswetenschappen

Verkiezingen 2025

(For English see below)

Wanneer zijn de verkiezingen?

Elk jaar organiseert de Kiescommissie Geesteswetenschappen verkiezingen voor het invullen van de studentenzetels van de faculteitsraad en elke twee jaar voor de medewerkerszetels. In 2025 zijn er van 12 tot en met 14 mei verkiezingen voor de studentengeleding en de personeelsgeleding.

Hoe stel je jezelf verkiesbaar?

Medewerkers en studenten kunnen zich van 7 maart tot en met 10 april 2025 op twee manieren verkiesbaar stellen:

  • Je kan je bij één van de bestaande partijen kandidaat stellen. Neem dan contact op met de voorzitter van de huidige geleding door een mail te sturen.
  • Je kan een eigen lijst opstellen en daarmee jezelf en eventueel andere geïnteresseerden kandidaatstellen.

Praktische informatie over de kandidaatstelling, het tijdschema en de benodigde documenten vind je onderaan deze pagina.

Vaak gestelde vragen zijn te vinden op de website van de medezeggenschap UU: Veelgestelde vragen verkiezingen (uu.nl)

Kiesregister

Vanaf 7 maart t/m 10 april 2025 ligt het kiesregister ter inzage bij de secretaris van de Kiescommissie GW.

Alle studenten en universitair personeel ontvangen voor het einde van de kandidaatstellingsperiode een mail met een link waarmee zij kunnen controleren of ze in het kiesregister staan ingeschreven.

Voertaal

Binnen de faculteitsraad hanteren we een vorm van meertalig vergaderen met Lingua Receptiva (luistertaal). Dit betekent dat de voertaal Nederlands is, maar dat er ruimte zal zijn om in het Engels deel te nemen aan vergaderingen en overleggen. Het passief beheersen van het Nederlands is een pré; ter ondersteuning hiervan biedt de universiteit verscheidene cursussen en middelen aan. De stukken die in de raadsvergaderingen behandeld worden, zijn in het Nederlands en Engels beschikbaar.

Kiescommissie

De voorbereiding en uitvoering van de verkiezingen gebeurt door de Kiescommissie, bestaande uit de volgende leden:

  • Quirine van der Steen (voorzitter)
  • Finn Siemons (studentassessor)
  • Esmee Koen (secretaris)

Contact

Praktische informatie (update Regeling Bestuursbeurzen volgt nog)

Elections Faculty Council Humanities 2025

When are the elections?

Every year, the Humanities Elections Committee organises elections to fill student seats on the Faculty Council and every two years for staff seats. In 2025, there will be elections for the student section and staff section from 12 to 14 May.

How do you stand for election?

There are two ways in which students can stand for election, between 7 March to 10 April 2025:

  • You can apply for one of the existing lists. Then contact the chairman of the current section chair.
  • You can draw up your own list and thus apply yourself and possibly others who are interested.

Practical information on how to apply, the timetable and the necessary documents can be found at the bottom of this page.

Frequently asked questions can be found on the website of the UU – Elections.

Electoral register

You can stand for election if you are officially registered as an employee or student at the Faculty of Humanities of Utrecht University (and therefore included in the electoral register). Before 7 March, you will receive an email with a link with which they can check whether you are registered in the electoral register.

Language

From the academic year 2023-2024 onwards, the Faculty Council will conduct its meetings multilingually with the use of Lingua Receptiva (listening language). This means that the working language will be Dutch, and that participating in meetings and discussions in English will be facilitated. Passive knowledge of Dutch is a plus; Utrecht University provides various courses and tools to support those who would like to improve their understanding of Dutch. Documents discussed in council meetings will be available in both Dutch and English from the academic year 2023-2024 onwards.

Electoral Committee

The electoral committee is responsible for the preparation and implementation of the election, consists of the following members:

  • Quirine van der Steen (chairman)
  • Finn Siemons (student assessor)
  • Esmee Koen (secretary)

Contact

Practical information (update will follow)