Miranda Jansen nieuwe directeur faculteit Geesteswetenschappen

Dr. Miranda Jansen wordt per 1 september 2019 benoemd tot directeur van de faculteit Geesteswetenschappen.

Miranda Jansen is op dit moment directeur bedrijfsvoering van het departement Maatschappijwetenschappen bij de faculteit Sociale Wetenschappen. Ze is gepromoveerd in de Sociologie en heeft na haar promotie enige jaren als docent/onderzoeker gewerkt. Sinds 2007 werkt Jansen in management- en directiefuncties bij de Universiteit Utrecht.

Contact met de werkvloer

Jansen: “Mijn primaire focus was en is het faciliteren en zo goed mogelijk ondersteunen van al het prachtige werk dat in onderwijs en onderzoek gedaan wordt binnen onze universiteit. Belangrijk bij mijn werkzaamheden vind ik contact met de werkvloer houden, goed luisteren naar wat er gebeurt en nodig is en samenwerken met elkaar om binnen de bestaande kaders een optimaal  resultaat neer te zetten”.

Brede ervaring

Jansen heeft de afgelopen jaren naast het runnen van het departement ook meerdere projecten en interim klussen gedaan binnen de universiteit, zoals de projectleiding over de inrichting van facultaire Research Support Offices. Jansen: “Recent heb ik als interim coördinator gewerkt in de bedrijfsvoering bij het departement Geschiedenis en Kunstgeschiedenis van de faculteit Geesteswetenschappen. De vacature van directeur kwam voor mij op een zeer geschikt moment in mijn loopbaan. Ik kijk er erg naar uit om mijn brede ervaring in te zetten bij de faculteit Geesteswetenschappen, een grote faculteit waar erg mooie dingen gebeuren”.

Over het proces

Miranda Jansen volgt Frank Jan van Dijk op. Frank Jan van Dijk, faculteitsdirecteur bij Sociale Wetenschappen, is sinds begin april halftime waarnemend directeur bij de faculteit Geesteswetenschappen ter vervanging van Rob Grift, die begin april de universiteit verruilde voor Rechtbank Oost-Brabant.

De vacature werd in februari binnen de UU uitgezet. De sollicitatiecommissie bestond uit Keimpe Algra (decaan), Ted Sanders (vice decaan), Andrea van der Weiden (hoofd Onderwijsondersteuning en Studentzaken) en Wilko van Heusden (hoofd Financiën & Control), Leon van de Zande (algemeen directeur universitaire bestuursdienst) en Lieke Sjerps (HR).

Contactpersoon:  Faculteitsbestuur Geesteswetenschappen
Laatst gewijzigd: 20 mei 2019