Keimpe Algra herbenoemd als decaan Geesteswetenschappen

Prof. Dr. Keimpe Algra is door het college van bestuur met ingang van 1 september 2019 herbenoemd als decaan van de faculteit Geesteswetenschappen.

Het college van bestuur heeft veel waardering voor de manier waarop Keimpe Algra de afgelopen jaren leiding heeft gegeven aan de faculteit Geesteswetenschappen. Collegevoorzitter Anton Pijpers: “Keimpe is een zeer ervaren bestuurder die de afgelopen jaren heeft gezorgd voor een goede en stabiele faculteit Geesteswetenschappen. Dat is niet eenvoudig geweest als je kijkt naar de financiële uitdagingen waarvoor de Geesteswetenschappen zich gesteld zien. Hij weet de belangen van de faculteit zowel landelijk als binnen onze universiteit uitstekend te behartigen en krijgt daar veel waardering voor. De herbenoeming heeft de volledige steun van de faculteitsraad.”

Keimpe Algra (1959) is faculteitshoogleraar filosofie en wetenschapsgeschiedenis van de oudheid aan de Universiteit Utrecht. Hij heeft veel bestuurlijke rollen vervuld binnen de universiteit. Hij was in de periode 2003-2006 decaan van de toenmalige (sub)faculteit Wijsbegeerte en van 2007 tot medio 2013 vice-decaan onderzoek van de faculteit Geesteswetenschappen. Algra is lid van de KNAW. Hij was voorzitter van de commissie die in 2018 in opdracht van onder meer VSNU, NWO, KNAW en de Vereniging Hogescholen de nieuwe Nederlandse Gedragscode Wetenschappelijke Integriteit opstelde. Sinds 2017 is hij voorzitter van de raad voor de Geesteswetenschappen van de KNAW.

Contactpersoon: faculteitsbestuur Geesteswetenschappen
Laatst gewijzigd: 18 juni 2019